Újabb három új kórusmű készült

Három új darabbal gazdagodott kórusra írott műveim jegyzéke. A három mű ezúttal (a Dominus Iesus in qua nocteRegina cœli párostól eltérően) nem rendeződik ciklusba, hanem igencsak különböző darabokról van szó.

Az első mű egy rendkívül széles összefogással született megrendelésre készült: a Laudate pueri Dominum c. nőikart nem kevesebb, mint 11 Egyesült Államok-beli kórus közösen rendelte. A felkérés ötletgazdája az Iowa State University professzora, Kathleen Rodde, akivel az együttműködésünknek már komoly és nagysikerű hagyományai vannak: számára íródott Iubilate Deo c. nőkarom az ő ajánlására lett a Texas All-State Convention, Texas állam karvezetői találkozójának egyik kötelező műve, és így több mint 10.000. példányban kelt el! A mostani mű egy gyors, virtuóz darab, amelyben nagy szerephez jutnak a különböző body hit-ek, tehát a különböző, a kórusénekesek testével-testén előidézhető ütőhangszerszerű effektusok: taps, dobbantás, combra ütés.

A második kórusdarab a Keresztes Nóra vezette pécsi Cappella Quinqueecclesiensis-nek készült (érthetetlen, hogy miért támadnak folyton komoly nehézségeim, amikor a kórus nevét kell leírnom vagy kimondanom...) Az Ave verum corpus egy lassú, lírai, emelkedett hangulatú vegyeskar, amely, ha mással nem is, de D-dúr hangnemével utal Mozart híres motettájára.p

A harmadik kórusdarab egy olyan szöveget használ fel, amellyel már nagyon régóta kacérkodom: az O magnum mysteriumot. E gyönyörű szövegben a titok, a misztérium a kulcs, és ezt egy számomra eddig ritkaságszámba menő technikával kíséreltem meg megoldani: a mű hosszú férfikari résszel indul, amely ráadásul meglehetősen mély fekvésbe van írva. A férfikar és a később belépő nőikar között kétkórusos faktúrára emlékeztető párbeszéd kezdődik. E mű megrendelője pillanatnyilag titok, mivel meglepetésszerűen, egy igen fontos kórusszemélyiség születésnapjára készül...